Kwas Hydroksycytrynowy (HCA) Redukuje Wagę – Sekret Skuteczności Garcinii Cambogii Actives

W odpowiednim towarzystwie kwas hydroksycytrynowy, którego źródłem jest garcinia cambogia, może okazać się dobrym narzędziem wspomagającym redukcję wagi.

Garcinia jest sławną rośliną, która jednak falami notuje wzrosty i spadki popularności. Do suplementów, najrozmaitszych, dodaje się ją już od lat dziewięćdziesiątych. To wtedy pojawiły się pierwsze, bardzo obiecujące badania.

Co z tego, skoro po dziesięcioleciu mniej więcej stwierdzono, że garcinia raczej nie działa.

I tu pojawia się problem? Co jest prawdą?

A prawda jest taka, że w odpowiedniej konfiguracji z odpowiednimi składnikami, w odpowiedniej dawce i odpowiednio przyjmowana – garcinia nie ma prawa nie działać, o czym mimo wszystko przekonują dotychczasowe badania.

Efekty badań HCA – krótki przegląd dwóch najciekawszych

Wzrost produkcji glikogenu

W badaniu z 2012, którego wyniki opublikowano w British Journal of Nutrition, wzięło udział 38 młodych mężczyzn. Grupa eksperymentalna otrzymywała 500mg HCA, grupa kontrolna – placebo. HCA lub placebo podawano po treningu łącznie z wysokowęglowodanowym posiłkiem.

W grupie eksperymentalnej (przyjmującej HCA) stwierdzono niższe wyrzuty insuliny po posiłku przy tym samym poziomie glukozy we krwi, co u członków grupy kontrolnej. W mięśniach mężczyzn otrzymujących HCA stwierdzono też obecność większych ilości glikogenu, niż w mięśniach grupy kontrolnej.

Redukcja masy ciała i wpływ na hormony

W 2004 roku w Journal of Medicine opublikowano wyniki badań dr Harry’ego Preussa. W tym badaniu brały udział zdrowe osoby otyłę w wieku od 21 do 50 lat. Grupa eksperymentalna otrzymywała suplement z garcynią i HCA, grupa kontrolna – placebo. Wszyscy uczestnicy badania pozostawali na diecie 2000kcal. W efekcie po 8 tygodniach w grupie eksperymentalnej zanotowano:

  • średnią 5,4% redukcję masy ciała,
  • znaczący spadek ilości przyjmowanych pokarmów,
  • znaczący spadek poziomu leptyny,
  • znaczący wzrost poziomu serotoniny.

To ostatnie potwierdzałoby tezę, jakoby garcinia cambogia miała zmniejszać apetyt poprzez poprawę nastroju i eliminację mechanizmu polegającego na kompensowaniu zniżki nastroju jedzeniem.

Kiedy działa?

Zdaniem dietetyków sportowych i lekarzy (Preuss) dla działania garcynii kluczowy jest sposób jej przyjmowania i rodzaj suplementu – im wyższa zawartość garcinii, tym lepszy efekt.

Kwestia pory przyjmowania suplementów pozostaje dyskusyjna, bo zdaniem Preussa suplementy z garcinią i HCA należy przyjmować na pusty żołądek od 60 do 40 minut przed każdym posiłkiem, gdy tymczasem w badaniu z 2004 roku, w którym badano poziom glikogenu w mięśniach, suplementy podawano po treningu, i to wraz z posiłkiem.

Garcinia Cambogia Actives – optymalnie skonfigurowany suplement

W odpowiednich dawkach HCA samo w sobie jest dobrym narzędziem wspomagającym redukcję wagi, ale dopiero po wzbogaceniu o pewne dodatki staje się orężem o niesamowitej sile i skuteczności. Towarzystwo bioperyny, kapsaicyny, polifenoli z kawy i herbaty – czyli połączenie aktywnych składników, jakie zastosowano w Garcinii Cambogii Actives – ma szanse wyraźnie zintensyfikować proces redukcji tkanki tłuszczowej i masy ciała.

Bioperyna – oprócz działania termogenicznego, wpływa na przyswajnie składników odżywczych zarówno tych, zawartych w pokarmach, jak i tych, które dostarczamy organizmowi wraz z suplementami.

Kapsaicyny chyba nikomu rekomendować nie trzeba, to alkaloid o działaniu termogenicznym i przeciwzapalnym.

Zielona kawa – choć jest dość kontrowersyjna, to jednak dzięki zawartości kofeiny i kwasu chlorogenowemu uznawana jest za jeden z najlepszych odchudzających składników.

Zielona herbata z zawartymi w niej polifenolami wspomaga metabolizm, a dodatkowo działa przeciwutleniająco.

Jeśli chcesz wspomóc swoje wysiłki HCA i innymi naturalnymi wspomagaczami Garcinię Cambogię Actives możesz zamówić na stronie producenta > http://garciniacambogiaactives.pl.